Megjelent az OTRS 6 első béta kiadása

Úr Balázs - 2017-09-05 14:30:00

2017. szeptember 5. - az OTRS, a világ vezető nyílt forrású ügyfélszolgálati rendszerének és az ITIL® V3-kompatibilis IT szolgáltatásmenedzsment (ITSM) megoldásainak szolgáltatója, ma bejelentette az OTRS 6 első béta kiadását.

Kiadási információk

Kiadás neve:
OTRS 6 béta 1
Kiadás dátuma:
2017. szeptember 5.
Kiadás típusa:
béta

Ne feledje, hogy hivatalos támogatás az OTRS 6 megjelenése után csak az OTRS 5s-hez és az OTRS 6-hoz lesz elérhető, az OTRS 4 és a régebbi verziók már nem lesznek támogatottak. Az OTRS-megoldások csapata azonban segítséget nyújt a legújabb verzióra történő frissítéshez.

Újdonságok

1. Termelékenység

  • Megfelelő időzóna-támogatás került megvalósításra. Az időzónák beállíthatók rendszerszinten és felhasználóalapon is.
  • Továbbfejlesztett jegykezelés:
    • Hozzáadásra került a befejezetlen jegyűrlapok piszkozatként való tárolásának lehetősége a későbbi újrafelhasználáshoz.
    • A jegynagyítás képernyő teljesen át lett alakítva a tartalomra fektetett hangsúly érdekében létrehozott új megjelenítéssel. Szemléltető eszközként bevezetésre kerültek a felhasználói avatárok a bejegyzés küldőjének egyszerűbb azonosításához. Az időbélyegek mostantól természetesebb és beszédesebb formában vannak megjelenítve (például 5 perccel ezelőtt, körülbelül egy hete, stb.). A bejegyzés megjelenítési beállításai mostantól egy beállítások párbeszédablakban jelennek meg.
    • A bizonytalan és kissé zavaró bejegyzéstípusok el lett dobva, és a kommunikációs csatornák fogalma került bevezetésre a jegy bejegyzéseinek forrásaként (például e-mail, telefon, csevegés, stb.). A bejegyzések ügyfélláthatósága mostantól egy egyszerű jelölőnégyzettel határozható meg.
    • Továbbfejlesztésre került az ügyintézői jegyelőzmények képernyő használhatósága.
    • Beolvasztásra került az OTRSAdvancedTicketSplit kiegészítő modul. Mostantól lehetséges annak kiválasztása, hogy egy bejegyzést milyen típusú jegybe kell felosztani: telefonos (alapértelmezett), e-mail vagy folyamatjegybe. Folyamatjegyeknél adott folyamatok további kiválasztása lesz biztosítva. Azonban csak azok a mezők lesznek átemelve az eredeti jegyből, amelyek az első tevékenység párbeszédben be lettek állítva.
    • Jegyszám és cím keresési támogatás lett hozzáadva a jegyegyesítés és tömeges képernyőkben. Automatikusan kiegészülő listák használhatók a jegyszám mező egyetlen kattintással való kitöltéséhez, ezáltal felgyorsítja a folyamatot, és korlátozza a hiba lehetőségét. A jegyegyesítés képernyőn is megjelent egy ügyfél-azonosító keresési szűrő lehetőség, amely korlátozza ugyanazon ügyfélvállalathoz tartozó jegyek találatait mint forrásjegyet.
    • Az utolsó küldő és a jegy címe oszlopok felosztásra kerültek a jegyáttekintőkben.
    • Mostantól lehetséges az összes támogatott bejegyzésművelethez való hozzáférés közvetlenül a nagy jegyáttekintő képernyőről.
    • A jegykeresés és a statisztikák mostantól szűrhetők a függőben lévő hátralévő időkre.
    • Hozzáadásra került az ügyfélfelületen lévő nagyítás és nyomtatás képernyő korlátozásának lehetősége ACL-ek használatával.
    • A használt keresési sablon mostantól a jegykeresés találati képernyőn jelenik meg.
    • Hozzáadásra került az új jegyek automatikus zárolásának lehetősége arra az ügyintézőre, aki létrehozta azokat.
    • Hozzáadásra került értesítések küldése annak az ügyintézőnek, aki létrehozta a jegyet, köszönet érte a Dian Tong Software-nek.
    • Lehetővé vált annak beállítása, hogy mely jegyállapot típusok legyenek áthúzva megjelenítve az összekapcsolt objektumok táblájában, köszönet érte Renée Bäckernek.
    • Lehetővé vált a szolgáltatásazonosítók és SLA-azonosítók alapértelmezetten megjelenített keresési attribútumként való meghatározása, köszönet érte Paweł Bogusławskinak.
    • Beolvasztásra került az OTRSTicketCloseRedirect kiegészítő modul. Mostantól egy új rendszerbeállítással lehetséges a jegynagyításban maradni egy olyan művelet után, amely lezárja a jegyet, ahelyett, hogy átirányításra kerülne a legutóbbi áttekintő képernyőre vagy a vezérlőpultra. Ez mostantól a Ticket::Frontend::RedirectAfterCloseDisabled rendszerbeállítási lehetőséggel szabályozható.
    • Beolvasztásra került az OTRSUserDefaultQueue kiegészítő modul. Egy új rendszerbeállítási lehetőséggel mostantól lehetőség van egy várólista előre kiválasztására egy új jegy létrehozásánál az új telefonos, e-mail és folyamatjegy képernyőkön.
  • Az ügyfelekkel való munka továbbfejlesztései:
    • Dinamikus mező támogatás lett hozzáadva az ügyfél-felhasználókhoz és az ügyfelekhez. Ez lehetővé teszi további adatmezők hozzákapcsolását az ügyfél-felhasználókhoz és az ügyfelekhez (vállalatokhoz) anélkül, hogy kézi módosítást kelljen végrehajtani az adatbázisban.
    • Modernizálva lett az OTRS címjegyzék. Mostantól lehetőség van rákeresni az összes beállított egyéni felhasználó- és ügyfélmezőre.
    • Hozzáadásra került az ügyfél-információs központ előtétprogram. Ez úgy működik mint a meglévő ügyfél-információs központ, de egy bizonyos ügyfél-felhasználó összes adatára összpontosít egy teljes ügyfél (vállalat) helyett.
    • Továbbfejlesztésre került az ügyfelek kiválasztása különféle képernyőkön automatikusan kiegészített mezők hozzáadásával.
  • Hozzáadásra került a megfelelő kínai névformátum támogatása, köszönet érte a Dian Tong Software-nek.
  • Az egyéni helyesírás-ellenőrző eltávolításra került a különböző böngészők beépített helyesírás-ellenőrző funkcióinak használata érdekében.
  • Az e-mail bejegyzések mostantól támogatják az átviteli állapotuk megjelenítését az ügyintéző nagyítási képernyőjén. A hibákat tartalmazó üzenetek meg lesznek jelölve, és automatikus értesítések kerülnek aktiválásra az érintett ügyintézőknek. Egy hasznos e-mail újraküldés képernyő használható a sikertelen üzenetek újraküldéséhez.
  • Egy lehetőség lett hozzáadva a vezérlőpulti felületi elemeknél, hogy meg lehessen jelölni őket kötelezőként. Ezzel a funkcióval az adminisztrátoroknak meglesz az a képességük, hogy beállíthassák a vezérlőpulti felületi elemeket úgy, hogy azokat az ügyintézők ne tilthassák le egyénileg.

2. Használhatóság és akadálymentesítés

  • Több fájl fogd és vidd módon történő feltöltésének támogatása lett hozzáadva az ügyintézői és az ügyfélfelületnél.
  • Hozzáadásra került egy magas kontrasztú felszín a látássérült ügyintézőknek.

3. Skálázhatóság és teljesítmény

  • Továbbfejlesztésre került a munkamenet-tároló, hogy többé ne tartalmazzon jogosultsági információkat. Ennek jelentős teljesítményelőnyt kell eredményeznie sok ügyintézővel és csoporttal rendelkező rendszereknél.
  • A jegyszám számláló át lett helyezve a TicketCounter.log fájlból az adatbázisba. Ez lehetővé teszi az OTRS-nek, hogy a bejövő e-maileket gyorsabban és párhuzamosan dolgozza fel.
  • Továbbfejlesztésre került a webes feltöltési gyorsítótár teljesítménye, köszönet érte Paweł Bogusławskinak.
  • Növelve lett az általános ügyintéző teljesítménye a régi végrehajtási idők törlésénél, köszönet érte Moritz Lenznek (noris networks).

3. Biztonság

  • Beállíthatóvá vált a bcrypt költsége az ügyintéző és ügyfél jelszóhasításánál, köszönet érte Paweł Bogusławskinak.

4. Külső rendszerekkel való munka

  • Webszolgáltatás továbbfejlesztései:
    • További válaszfejlécek támogatása lett hozzáadva a REST és a SOAP szolgáltató beállításaiban.
    • Hozzáadásra került az események szűrésének lehetősége a meghívók meghívása előtt.
    • Hozzáadásra került a jegyadatok felvételének lehetősége a webszolgáltatás válaszadataiba.
    • Hozzáadásra került a régi webszolgáltatás hibakeresési naplóinformációinak automatikus tisztítása.
    • Új TicketHistoryGet és SessionGet művelet lett hozzáadva.
    • Frissítve lett az alapértelmezett webszolgáltatás beállítása.
    • Továbbfejlesztésre került a hitelesítés, a proxy és az SSL kezelése a SOAP és a REST átvitelekben.
    • Növelve lett egy hibakereső használhatósága.
    • Hozzáadásra került a SOAP-művelet elnevezési rugalmassága.
    • Továbbfejlesztett SOAP kimenet előállítás.
    • Érvénytelen webszolgáltatások használatának megakadályozása a szolgáltatóban.
    • Globálisan meg lett változtatva a „webservice” szó „web service”-re.
    • Hibakezelés lett hozzáadva az általános felülethez.
    • Továbbfejlesztésre került az XSLT-leképezés funkcionalitás.
  • E-mail továbbfejlesztések:
    • Hozzáadásra került a kimenő levelek alapértelmezett fejlécei beállításának lehetősége (Sendmail::DefaultHeaders), köszönet érte Renée Bäckernek.
    • Hozzáadásra került több elnevezett elfogás használatának lehetősége a levelezési szűrőkben, köszönet érte Renée Bäckernek.
    • Hozzáadásra került a jegycím beállításának lehetősége a levelezési szűrőkben, köszönet érte Renée Bäckernek.
    • Hozzáadásra került a tulajdonos és felelős beállításának támogatása egy szűrőn keresztül a követőknél is, köszönet érte Renée Bäckernek.
    • Lehetővé vált az automatikus válaszok ismételt engedélyezése a levelezési szűrőkből az X-OTRS-Loop beállítás no vagy false értékre állításával, köszönet érte Paweł Bogusławskinak.
    • Mostantól az összes e-mailes kommunikáció sorba lesz állítva a küldéshez, és dedikált ütemezett démonfeladat fogja kezelni. Hibák esetén több újrapróbálás lesz ütemezve annak érdekében, hogy csökkentse az átmeneti problémákat.
  • Hozzáadásra került egy külső hivatkozás hozzáadásának lehetősége az ügyintézői jegynagyítás képernyő műveleti menüjéhez, köszönet érte Paweł Bogusławskinak.

5. Telepítés és adminisztráció

  • Megújult a rendszerbeállítási mechanizmus, beleértve egy teljesen új grafikus felhasználói felületet:
    • Hozzáadásra került a változtatások áttekintésének lehetősége azelőtt, hogy hatályba lépnének.
    • Kizárólagos szerkesztési beállítások, így más adminisztrátorok nem tudják ugyanazt a beállítást egyszerre megváltoztatni.
    • Hozzáadásra került a kedvenc beállítások meghatározásának lehetősége a gyors hozzáféréshez.
    • Új konzolparancsok lettek hozzáadva a beállítási értékek megjelenítéséhez és frissítéséhez (Maint::Config::Dump és Maint::Config::Rebuild).
    • Hozzáadásra került egy lehetőség a beállítási állapotok szétosztásához az összes csomópontra egy fürtözött környezetben.
  • Megújult fő adminisztrációs képernyő.
  • SHA-512 mint új jelszókivonatoló módszer lett hozzáadva az ügyintéző és ügyfél hitelesítéséhez.
  • Többszintű ügyfél és ügyfél-felhasználó kapcsolatok támogatása lett hozzáadva.
  • Hozzáadásra került az automatikusan kiegészített keresés használatának lehetősége az ügyfél-azonosító kiválasztásánál az ügyfélkezelés előtétprogramon.
  • Továbbfejlesztésre került a Maint::Ticket::InvalidUserCleanup parancs. Mostantól képes feloldani az érvénytelen felhasználók jegyeit, és (opcionálisan) meg is tudja változtatni azok állapotát, hogy megbizonyosodjon arról, hogy nem lesznek figyelmen kívül hagyva, köszönet érte Moritz Lenznek (noris networks).
  • Címenkénti e-mail hurokvédelmi beállítás lett hozzáadva (PostmasterMaxEmailsPerAddress), köszönet érte Moritz Lenznek.
  • Hozzáadásra került egy konzolparancs a beállított várólisták felsorolásához, köszönet érte Martin Burggrafnak.
  • Teljesen új naplózási mechanizmus lett hozzáadva az e-mailes kommunikációhoz. A vezérlőpult szerű megjelenítés lehetővé teszi az adminisztrátoroknak, hogy gyorsan észrevegyék, hogy mi lehet rossz a rendszerükön az e-mailek fogadásra és küldésre vonatkozóan. Fiókáttekintés használható annak meghatározásához, hogy mely e-mail fiókokkal lehetnek problémák és miért. A részletes naplózás segít kideríteni azt, hogy egy e-mailt hogyan dolgozott fel a rendszer, mielőtt egy bizonyos jegybe érkezett volna.

6. Fejlesztés és a motorháztető alatt

  • Hozzáadásra került annak lehetősége, hogy adatokat lehessen áttolni közvetlenül a Perl kódból a JavaScript kódba anélkül, hogy be kellene ágyazni azt a sablonokba.
  • Hozzáadásra került a szövegek lefordításának lehetősége közvetlenül a JavaScript fájlokból.
  • Bevezetésre került egy új kliens oldali JavaScript sablonozó mechanizmus. A fejlesztők sablonokat határozhatnak meg és használhatnak a nunjucks alapján a kliens oldalon való tartalom megjelenítéséhez.
  • Új mechanizmus lett hozzáadva a Perl fájlok automatikus betöltéséhez, hogy a meglévő funkcionalitást felül lehessen bírálni az egyéni csomagokból.
  • Lehetővé vált üres dinamikus mezők keresése a jegykeresés API-n keresztül (és az általános felületen keresztül is), köszönet érte Rolf Schmidtnek és Moritz Lenznek.
  • Modulokra lett bontva az ügyintézői jegynagyítás egy kis felületi elem rendszerrel. Mostantól lehetőség van egyéni felületi elemek hozzáadására a meglévő fájlok megváltoztatása nélkül, köszönet érte Moritz Lenznek (noris networks).

Képernyőképek

Vezérlőpult

Az OTRS 6 vezérlőpultjának elrendezése nem változott, csak a menü kapott egy kis grafikai frissítést. Az avatár támogatásnak köszönhetően azonnal látszik, hogy kinek a nevében történik az OTRS-sel való munka. Ez különösen az adminisztrátorok számára lehet hasznos, ha átváltanak egy másik ügyintézőre vagy ügyfél-felhasználóra.

Az OTRS 6 vezérlőpultja
Az OTRS 6 vezérlőpultja

Adminisztráció

Az adminisztrációs felület teljesen megváltozott. A korábbi oszlopos elrendezést egy lebegő dobozos váltotta fel. Az adminisztrátorok kiválaszthatják a kedvenc dobozaikat a gyorsabb munkavégzéshez. Ezek a „kedvencként” megjelölt dobozok közvetlenül az Adminisztráció menüből is elérhetők lesznek.

Az OTRS 6 adminisztrációs képernyője
Az OTRS 6 adminisztrációs képernyője

Rendszerbeállítások

A rendszerbeállítások képernyő kívül-belül megújult. A beállítások magyarázó szövegei külön oszlopba kerültek, valamint egy fa szerkezet jelent meg a bal oldali dobozban az egyszerűbb navigáció érdekében. A beállítások mostantól adatbázisban vannak tárolva, és a rendszer kezeli a módosításcsomagokat is.

Az OTRS 6 rendszerbeállítások képernyője
Az OTRS 6 rendszerbeállítások képernyője

Személyes beállítások

A személyes beállítások képernyőt is teljesen átdolgozták. Itt is a korábbi oszlopos elrendezést váltották le lebegő dobozosra, és egy ilyen dobozra kattintva az alábbi képernyőn lehetséges az adott kategóriájú beállítások szerkesztése.

Az OTRS 6 személyes beállítások képernyője
Az OTRS 6 személyes beállítások képernyője

A kategóriákon belül a rendszerbeállításokhoz hasonló elrendezésű felületen lehet megváltoztatni a személyes beállításokat.

Az OTRS 6 személyes beállítások részleteinek képernyője
Az OTRS 6 személyes beállítások részleteinek képernyője

Jegy

Az OTRS 6 jegynagyítás képernyője is kapott egy kis ráncfelvarrást. A korábbi elrendezésen nem változtattak, viszont itt is megjelennek az avatárok. Az ügyintézők avatárjai a bejegyzésszövegek egyik oldalára, az ügyfelek avatárjai a másik oldalra kerülnek – akárcsak egy csevegésben.

Az OTRS 6 jegynagyítás képernyője
Az OTRS 6 jegynagyítás képernyője

Jegyfelosztás

Mostantól lehetőség van eldönteni azt, hogy egy meglévő jegy felosztásakor milyen jegytípusba legyen felosztva az adott jegy.

Az OTRS 6 jegyfelosztás párbeszédablaka
Az OTRS 6 jegyfelosztás párbeszédablaka

Fontos információk a frissítéshez

A részletes utasításokért nézze meg az adminisztrációs kézikönyvet.

Hibajavítások

Az OTRS 6 első béta kiadása az újdonságok mellett 75 kisebb-nagyobb hibát javít. A javított hibák listája az OTRS 6 kiadási megjegyzéseiben olvasható (angol nyelven).

Letöltés, telepítés és frissítés

Az OTRS és a további csomagok a gyártó ügyfélportálának nyilvános letöltési oldaláról tölthetők le. Az OTRS telepítéséhez, beállításához vagy egy korábbi verzió frissítéséhez vegye fel a kapcsolatot az OTRS-megoldások csapatával, és kérje szakértőink segítségét. Nincs két egyforma rendszer, ezért csak egyedi ajánlatot tudunk adni!

Böngészőtámogatás

Az OTRS használatához JavaScript szükséges.

Ezek a böngészők nem támogatottak:

  • 10-es verzió előtti Microsoft Internet Explorer
  • 10-es verzió előtti Firefox
  • 5-ös verzió előtti Safari

Azt ajánljuk, hogy mindig a legújabb verzióját használja az egyes böngészőknek, mert annak van a legjobb JavaScript és megjelenítési teljesítménye. Drámai teljesítménybeli változatosság fordulhat elő a sok adattal vagy a nagy rendszereknél használt böngészők között. Örömmel adunk tanácsot az adott ügyben.